Ontwikkel de talenten van kinderen

Met ruim honderd pedagogen, psychologen, taalkundigen en
schoolmaatschappelijk werkster zorgt Het ABC elke dag weer dat de
talenten van kinderen optimaal worden benut.

Wij helpen ambitieuze scholen en besturen aan de hand van 8 krachten in de breedte van wat nodig is, als expert en partner. Om daarmee meer professionele ruimte te creëren.

 

 

Aanbod van Het ABC

Ik ben een

Dienst

Onderwerp

Heeft u ook kinderen in de klas voor wie het Nederlands niet de enige of eerste moedertaal is? En vindt u het belangrijk te leren omgaan met hun specifieke moeilijkheden in de Nederlandse taal? In de cursus Zien is Snappen maakt u kennis met deze aspecten van de Nederlandse taal, die in taalmethodes niet voorkomen.

SWPBS gaat over de kracht van een geïntegreerde wijze waarop gewenst gedrag wordt aangeleerd. Op de hele school, in elke klas en wanneer nodig voor specifieke leerlingen. Daarbij zit iedereen op dezelfde lijn. De schooldirecteur neemt actief leiderschap op zich, het hele team werkt samen met de leerlingen en actief met ouders. PBS is een benadering (geen programma) om een positief en veilig schoolklimaat neer te zetten waarin ouders, leerkrachten en kinderen zich prettig voelen. SWPBS resulteert daardoor in een meetbare afname van probleemgedrag en bevordert schoolsucces. Dit werkt zeer motiverend voor leerkrachten, levert leerlingen zichtbaar meer schoolplezier op en meer effectieve leertijd.

De training richt zich op verdieping van relevante theoretische kennis, vergroting van bewustzijn en (zelf)inzicht, op vergroting van communicatieve/samenwerkingsvaardigheden en benodigde competenties. De leerwensen van de deelnemers worden tijdens het trainingstraject volop meegenomen en het eigen VVE-werkplan staat centraal.
Deze training is ontwikkeld in opdracht van de gemeente Amsterdam en is bestemd voor de VVE-coördinatoren binnen het basisonderwijs.

Taal- en rekenonderwijs dat betekenis heeft voor kinderen, zorgt ervoor dat de kinderen in het echte leven toepassen wat ze leren. Dat verhoogt hun leerplezier en daarmee hun resultaten. Wij denken mee over een verstevigde visie en passend taal- en rekenbeleid. Wij bieden workshops, studiemiddagen, trajecten en coaching on the job om het bestaande aanbod rijker te maken en tot een sterkere taalontwikkeling te komen.

 

  • Behandeling Spelling 9-12 jaar

    Centraal tijdens de behandeling staat de vraag: “Hoe los ik het op wanneer ik een woord niet kan schrijven?" Aan de hand van een duidelijke methode bekijken we waar de zwakke plekken zitten en gaan we gericht aan de slag om de kennis rondom de verschillende regels die er zijn goed op te bouwen.

 

  • Onderzoek Dyslexie

    Voordat er onderzoek plaatsvindt, wordt de aanvraag eerst beoordeeld. Als u uw kind aan wilt melden voor het traject waarbinnen het onderzoek en de behandeling vergoed worden vanuit de jeugdzorg (gemeente) dan dient de aanvraag aan verschillende voorwaarden te voldoen.

 

  • Behandeling Dyslexie

    Wanneer na het onderzoek blijkt dat er sprake is van Ernstige Enkelvoudige Dyslexie (EED) dan kan binnen het traject van de vergoede zorg worden gestart met de behandeling.