Blog: Geïntegreerd taalonderwijs
‘Een taalles uit de methode, daarna een spellingles. Na het buitenspelen werken we aan studievaardigheden. In de middag staat begrijpend lezen op het programma. En o ja, we moeten ook … Lees meer >
‘Een taalles uit de methode, daarna een spellingles. Na het buitenspelen werken we aan studievaardigheden. In de middag staat begrijpend lezen op het programma. En o ja, we moeten ook … Lees meer >
Tekst: Jaap Verouden Regelmatig wordt er in de (sociale) media gepleit voor meer passende voorzieningen voor de hoogbegaafde leerlingen in ons land. De roep om een uitbreiding van locaties met … Lees meer >
Al 50 jaar onderwijsadvies- en begeleiding op maat 2023 wordt voor Het ABC een bijzonder en feestelijk jaar! Op 21 juni bestaat onze stichting 50 jaar en dat willen we … Lees meer >
Tekst: Annelies de Muijnck Kun je met behulp van kinderboeken het denken van jonge kinderen stimuleren? Natuurlijk! En als je het denken stimuleert kun je ook potentieel talent in denken … Lees meer >
Heb je als pedagogisch medewerker of coach behoefte aan meer kennis en praktische tips, schrijf je dan in voor de webinar op donderdag 2 februari van 15.30 tot 17.00 … Lees meer >
Geschreven door Heidi de Vries “ik maak mijn eigen plaatje!” Creatief he? Nou…. Hij leert dan niet wat hij moet leren! Boris wil eigenlijk maar één ding: vermijden dat hij … Lees meer >
Tekst geschreven door: Annelies de Muijnck Kun je een venndiagram maken met kleuters? Ja, dat kan zeker! En daarmee stimuleer je analytisch en logisch denken. Ook kan een kind opvallen … Lees meer >
“Mevrouw, ik ben heel slecht in rekenen.” Helaas gebeurt het ieder jaar weer dat per brugklas minstens één leerling zichzelf tijdens de eerste wiskundeles op deze manier introduceert. Voor deze … Lees meer >
Beide onderwijsadvies- en begeleidingsdiensten ondersteunen scholen en schoolbesturen in het basis- en voortgezet onderwijs. De nieuwe organisatie gaat verder onder de naam van Het ABC. En zal door de huidige … Lees meer >