Test page
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
- Lorem ipsum bkablablabla
- a.
- b
- c
- pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim.
Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Etiam rhoncus. Maecenas tempus, tellus eget condimentum rhoncus, sem quam semper libero, sit amet adipiscing sem neque sed ipsum.
Nam quam nunc, blandit vel, luctus pulvinar, hendrerit id, lorem. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus. Donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus. Nullam quis ante. Etiam sit amet orci eget eros faucibus tincidunt.
Duis leo. Sed fringilla mauris sit amet nibh. Donec sodales sagittis magna. Sed consequat, leo eget bibendum sodales, augue velit cursus nunc, quis gravida magna mi a libero. Fusce vulputate eleifend sapien.
Vestibulum purus quam, scelerisque ut, mollis sed, nonummy id, metus. Nullam accumsan lorem in dui. Cras ultricies mi eu turpis hendrerit fringilla.
Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; In ac dui quis mi consectetuer lacinia. Nam pretium turpis et arcu. Duis arcu tortor, suscipit eget, imperdiet nec, imperdiet iaculis, ipsum. Sed aliquam ultrices mauris. Integer ante arcu, accumsan a, consectetuer eget, posuere ut, mauris.
Praesent adipiscing. Phasellus ullamcorper ipsum rutrum nunc. Nunc nonummy metus. Vestibulum volutpat pretium libero.
Cras id dui. Aenean ut eros et nisl sagittis vestibulum. Nullam nulla eros, ultricies sit amet, nonummy id, imperdiet feugiat, pede. Sed lectus. Donec mollis hendrerit risus.
Phasellus nec sem in justo pellentesque facilisis. Etiam imperdiet imperdiet orci.
Nunc nec neque. Phasellus leo dolor, tempus non, auctor et, hendrerit quis, nisi.
Cursussen effectief rekenen
Veel (ernstige) rekenproblemen zijn te voorkomen als er effectief rekenonderwijs wordt gegeven. De eerste cursus is een cursus, waarin de basisprincipes van effectief rekenonderwijs worden besproken. De tweede cursus is een verdiepingscursus, waarin het leren met je brein wordt gekoppeld aan effectief rekenonderwijs. De cursussen zijn onafhankelijk van elkaar te volgen.Waar en wanneer
De cursus kan in company worden gevolgd en is bij genoeg deelnemers ook individueel te volgen. De cursus zal bij genoeg deelnemers digitaal georganiseerd worden. Het streven is om in september 2020 te starten met de cursussen.Cursus effectief rekenen
In deze cursus wordt er gestart met aandacht voor de opbouw van een effectieve rekenles. Vervolgens wordt het omgaan met verschillen tussen de sterke en de zwakke rekenaars besproken. Om tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van alle leerlingen is het een noodzaak om de rekenmethode ‘losser’ te hanteren. Tijdens deze cursus worden de sterke en de zwakke kanten van de (nieuwe) rekenmethodes in kaart gebracht, zodat het lesaanbod aangepast kan worden. Het aanpassen van het lesaanbod kan met behulp van een blokvoorbereiding worden gerealiseerd. De cursus bestaat uit drie digitale bijeenkomsten van 2 uur. Na het volgen van de cursus kan de deelnemer het rekenonderwijs in de klas effectiever inrichten. De deelnemer krijgt inzichten in:- het geven van een effectieve rekenles;
- het tegemoet komen aan de onderwijsbehoeften van alle leerlingen;
- het ‘losser’ hanteren van de rekenmethode.
Cursusdata:
Donderdag 10 september (15.30-17.30 uur) Donderdag 30 september (15.30-17.30 uur)Cursus effectief rekenen met je brein (vervolgcursus/verdieping)
De rekenlessen zijn effectief. Je besteedt aandacht aan de zwakke en sterke rekenaars en je zet de rekenmethode naar eigen inzicht in. Toch mis je nog steeds wat achtergrond bij het geven van de rekenlessen. In deze verdiepende bijeenkomst staat het leren rekenen in combinatie met de werking van de hersenen centraal. Na de theoretische achtergrond wordt er een koppeling gemaakt naar de praktijk. Er wordt besproken hoe de zes breinprincipes en de ASOOO benadering de rekenlessen kunnen verrijken. De cursus bestaat uit twee digitale bijeenkomsten van 2 uur. Na het volgen van deze bijeenkomst kan de deelnemer het rekenonderwijs meer verrijken. De deelnemer krijgt inzichten in:- de rekendidactiek op basis van het functioneren van het brein;
- de zes breinprincipes om de rekenles te verrijken.